شرکت سیتروئن اعلام کرد که خودروی کلاسیک و نمادین Citroen 2CV را تا سال ۲۰۲۷ با موتور الکتریکی روانه بازار خواهد کرد. تیری کسکاس، مدیرعامل سیتروئن با اشاره به برنامه بازطراحی این خودرو، تأکید کرد که مدل جدید در کنار حفظ سادگی و کاربردپذیری نسخه کلاسیک، به فناوریهای روز مجهز خواهد شد.
مدل اصلی Citroen 2CV که از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰ تولید میشد، به دلیل قیمت پایین، راحتی مثالزدنی و طراحی ساده خود، به خودرویی مردمی در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شد. بیش از ۹ میلیون دستگاه از این خودرو در طول چهار دهه به فروش رسید و اکنون سیتروئن در تلاش است تا روح همان طراحی را با نیازهای حملونقل قرن بیستویکم ترکیب کند.
نسخه الکتریکی Citroen 2CV، بر پایه همان اصول طراحی مدل اولیه توسعه خواهد یافت، اما با پیشرانهای برقی، مصرف پاک و امکاناتی بهروز، به بازار عرضه میشود. تصاویر مفهومی اولیه این خودرو توسط «دژان هریستوف»، طراح صنعتی منتشر شدهاند، که ترکیبی از فرم نوستالژیک و زبان طراحی مدرن را به نمایش میگذارند.
گزارشها حاکی از آن است که سیتروئن قصد دارد قیمت نهایی Citroen 2CV با موتور الکتریکی را زیر ۲۰ هزار پوند تعیین کند؛ رقمی که آن را به یکی از ارزانترین خودروهای برقی بازار اروپا تبدیل خواهد کرد. این سیاست قیمتگذاری، Citroen 2CV جدید را در رقابت مستقیم با Renault 5 E-Tech قرار میدهد؛ خودرویی که به تازگی با طراحی کلاسیک و قیمت ۲۲٬۹۹۵ پوند، استقبال گستردهای را تجربه کرده است.
شرکت سیتروئن پیشتر با عرضه مدل e-C3 به قیمت ۲۱٬۹۹۰ پوند، گام مهمی در جهت دسترسپذیرتر کردن خودروهای برقی برداشت. این مدل بهدلیل قیمت رقابتی و عملکرد مناسب خود، موفق به دریافت دو جایزه در تابستان گذشته شد و بهعنوان گزینهای محبوب برای مصرفکنندگان شناخته شد. حالا Citroen 2CV جدید قرار است این مسیر را ادامه دهد و دامنه انتخاب مشتریان را در بازار خودروهای الکتریکی گسترش دهد.
تیری کسکاس در مصاحبهای تأکید کرد: شما میتوانید به هر نقطهای از جهان بروید و مردم آنجا Citroen 2CV را خواهند شناخت. به گفته او، همین شناختهشدگی جهانی میتواند به محبوبیت سریع نسخه جدید کمک کند و آن را به انتخابی پرطرفدار در بازارهای بینالمللی تبدیل نماید.
با توجه به موفقیت مدلهایی مانند رنو ۵ و تقاضای روبهرشد برای خودروهای برقی اقتصادی با طراحی نوستالژیک، بهنظر میرسد که Citroen 2CV الکتریکی بتواند به موفقیتی تازه در صنعت خودروسازی تبدیل شود. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، جادهها تا سال ۲۰۲۷ میزبان نسخهای نو از یکی از دوستداشتنیترین خودروهای تاریخ خواهند بود.


